Қай уақытта болсын, қазақ қоғамы жастарға иек артып, келер ұрпақтың әлеуетіне сенетіні атам заманнан аян. Содан болар ел тәуелсіздігін жариялағалы бері «Жастар саясаты туралы» Заң бірнеше рет қабылданды. Негізі алғаш егемендік тұсында 1991 жылы 28 маусымда «Қазақ КСР-дегі мемлекеттік жастар сая­саты туралы» атауымен бастау алған. Бұл құжат экономиканың бір түрінен екінші түріне көшуді көрсететін нормативтік-құқықтық акт болды.

Кейін араға 8 жыл салып, Жастар саясатының тұжырым­дамасы бекітілді. Құжатта келешек азаматтардың адамгершілік рухани дамуы, әлеуметтік-эконо­­микалық қажеттіліктерін жүзе­ге асыру, зияткерлік және физи­калық дамуына жағдай жасау, еңбек, білім және денсаулық сақ­тау саласындағы құқықтарды қам­тамасыз ету, халықаралық мәде­ни, экономикалық, ғылыми және білім беру үдерістеріне қатысу мәселелеріне басымдық берілді.

Бүгінде еліміздегі жастар қауы­мы­ның үлесі 3,7 миллионнан 6 мил­лионға көбейді. Демек мемлекеттік бағ­дар­ла­ма­лардың игі­лі­гін көретіндер саны да артты. Қазір жастардың даму индексі, NEET сана­тын­да­ғы жастар, жастармен жұмыс жөніндегі маман, жастардың еңбек жасақ­тары секіл­ді ұғымдар ресми түрде қол­данылып жүр. Бұл Мемлекет бас­шы­сының бастамасы­мен жасалған рефор­ма­лардың бір көрінісі еді.

Қоғамның көкейкесті мәселесіне ай­нал­­ған жастардың жұмыссыздығы осы заң ая­сында жүйеленіп келеді. Жоғарыда атап өткендей, «Жастар практикасы», «Дип­лом­мен – ауылға!», «Серпін», «Жас­тар – ел тірегі», «Жасыл ел» сынды мем­­ле­кеттік бағдарламаға қазір 35 жасқа дейінгі азаматтар да қатысып жүр. Әсіре­се, не еңбек етуге, не оқуға құлқы жоқ NEET жастардың санын мейлінше азайту мақсатында бірқатар іс-шара қабылданды.

Жастардың тағы бір уайымы – бас­пана. Өйткені бұл заманда үй алу мен үй салудың машақаты олардың бас ауруы­на айналды. Талай жастар қаржы жетіс­пей қиналып, ащы суды ұрттап, қылмысқа да салынып, айырылысып та жатыр. Яғни бір проблеманың ізінше туындап жатқан мәселелер жетерлік. Статистикалық деректерді бағдарласақ, қазақ жастарының тек 18 пайызында жекеменшік үй бар. Елдегі әр төртінші жас жалдамалы пәтерлерді паналап жүр. Ал 52%-ы ата-анасымен бірге тұрады. Түйткілдің түйінін тарқату үшін осы санаттағы азаматтарға арналған «Елорда жастары» мен «Алматы жастары» сынды ипотекалық бағдарламалар 2025 жылға дейін барлық облыста іске қосылмақшы.

2019 жылдан 2022 жылға дейінгі кезеңде «Жұмыс істейтін жастар үшін сатып алу құқығынсыз жалға бері­ле­тін тұрғын үй» бағдарламасы шең­берінде 2019 жылдан 2022 жылға дейін Астана, Алматы, Шымкент қала­лары бойынша 7 мыңнан астам пәтер берілді. Бағдарламаның негізгі мақсаты – жастарға 5 жыл ішінде жеке тұр­ғын үй сатып алуға бастапқы жарна жи­науға жағдай жасау. Өз кезегінде, жалға бе­рі­летін тұрғын үй тетігі өз құқық­та­рына тұрғын үй сатып алу бойынша же­ңіл­дікті бағдарламаларға қатысу үшін өз тұрғын үйін сатып алуға бастапқы жарнаны жинақтауға мүмкіндік береді, «Отбасы банкі» депозитінде бес жылға дейін жинақтауды көздейді. Сонымен бірге «Отбасы банк» әртүрлі санаттағы азаматтарға арналған «Бақытты отбасы», «Өз үйім», «Шаңырақ», «Әскери бас­пана», «Жас отбасы» ипотекалық бағ­дар­ламаларын іске асырады. Бұған қоса қазіргі кезеңде жастарға қолжетімді тұр­ғын үй ипотекалық кредит бойынша бір жылдың пайыздық мөлшерлемесі 5 па­йыз, бастапқы жарна – 10-нан 20 пайызға дейін, мерзімі 20-25 жылға дейінгі өңірлік тұрғын үй бағдарламалары 14 өңірде (Алматы, Астана, Шымкент қалаларында және Жамбыл, Қарағанды, Қызылорда, Қостанай, Алматы, Атырау, Ақтөбе, Абай, Павлодар, Ұлытау – облыстарында) іске асырып келеді. Жалпы жастар арасындағы суицид, қылмыс, баспанамен, жұмыспен қамту, білім мәселелері және тағы да басқа 30-дан астам тармақ барлық деңгейдегі әкімдіктердің даму картасына енгізілді.,

 Жалпы, жастарды қолдағанымыз жақсы, десек те, мен үйрену, баулу дұрысырақ дер едім. Өйткені қолдау инфан­тилизмнің, масылдықтың пайда болуына түрткі болуы мүмкін. Ал жастарға белгілі бір дағдыларды беру, еңбекке бау­лу олардың азаматтық белсенділігін, жауапкершілігін оятады. Ал мемлекет саясаты туралы ақпаратты дұрыс тарату жергілікті жастар ұйымдары, билік ор­ган­дарының құзыретінде. Яғни аймақтық деңгейде мемлекеттік жастар саясаты аясында жүзеге асатын жобалар мен бағдарламалар туралы белсенді жұмыстар атқарылуы керек. Егер жергі­лікті жерлерде, аймақтарда мұндай жұмыс жүргізілмесе, жастардың нақты қа­жет­тіліктері мен сауалдары жауапсыз қала береді. Бұл тұйық шеңбер іспеттес, нара­зылық пен қанағатсыздықты өршіте береді, – дейді әлеуметтанушы Рамазан Салықжанов.

Қорыта айтсақ, ұлттың кемел келешегі үшін бүгінгі жас ұрпаққа артылар үміт пен жауапкершілік жоғары. Сондықтан жастардан шынайы патриоттыққа негіз­делген білім мен біліктілік, креа­тив­тілік талап етіледі. Ал мемлекет осы санаттағы азаматтарды қолдап, жастар саясатын жүйелі жүзеге асырса, еліміздің іргетасы мықты қаланатынына сенім бар.

ЖАСТАР – ЕЛІМІЗДІҢ КЕЛЕШЕГІ

Пікір үстеу

Э-пошта мекенжайыңыз жарияланбайды. Міндетті өрістер * таңбаланған